Featured
Table of Contents
Action-winkels zien er overal hetzelfde uit. Smalle, rechte gangpaden. Eenvoudige bordjes. Volle stellingen. Helder licht. Geen muziek. Je zou het sfeerloos kunnen noemen. ‘De goedkoopst mogelijke winkelinrichting, zodat onze prijzen laag blijven’, noemt Actions woordvoerder het (connections luchthavenvervoer). Action verkoopt zesduizend producten: kattenvoer, speelgoed, woondecoratie, huishoudelijke artikelen, schrijfwaren en nog tien andere productcategorieën
De gemiddelde productprijs ligt onder de twee euro. Om de prijzen zo laag te krijgen zul je ook nooit een Action op de beste winkellocaties vinden. Altijd net één straat verderop. Of in de kelder of op de eerste verdieping van een winkelpand dat wel op een A-locatie staat. Action is op veel meer terreinen zuinig.
In het distributiecentrum wordt in straf tempo gewerkt. Action adverteert nauwelijks, alleen in folders en huis-aan-huis-bladen (gratis luchthavenvervoer neckermann). Op zakenreizen mag management niet meer dan tachtig euro per hotelnacht uitgeven, in de dure steden niet meer dan honderdtien. Die goedkope winkelinrichting heeft nog een ander voordeel, weet Tim Zuidgeest, neuromarketeer bij Unravel Research
‘Als de winkel er goedkoop uitziet, dan voelt het voor de klant ook als een goedkope winkel. Het versterkt de associatie die ze al met Action hebben. Ook al veranderen de prijzen niet, een meer luxueuze winkelinrichting zou Action gevoelsmatig duurder maken.’Daar wordt bij opfrisbeurten van winkels inderdaad rekening mee gehouden, zegt Action-directeur Sander van der Laan.Foto: Erna FaustZuidgeest valt nog iets anders op: ‘Action rekent prijzen tot achter de komma.
Behalve bij Action. Het kost zo weinig, dat een aankoop figuurlijk gesproken geen centje pijn kost - de schrijver luchthavenvervoer. Zuidgeest: ‘Dat maakt ook dat je nog geen paar seconden de tijd neemt om na te denken over een aankoop: heb ik het wel nodig, kan iemand het wel voor die prijs maken?’Slechts eenderde van Actions assortiment staat vast, tweederde wisselt
Daarmee komen we op nog een slimmigheid in de Action-formule: als je in de Action iets moois ziet, moet je het gelijk meenemen, je weet nooit of het bij je volgende bezoek nog steeds te koop is - Luchthavenvervoer Luik. Action’s lage prijzen zorgen voor een onweerstaanbare aantrekkingskracht die sterker is dan cultuur, sekse en budget
De helft van de klanten is 50+, de jongere twee leeftijdsgroepen zijn gelijk verdeeld. Zes op de tien is vrouw. Er winkelen meer hoog- (36 procent) dan laagopgeleiden (23 procent). De helft van de klanten heeft een hoog óf middeninkomen, de andere helft heeft een laag inkomen - luchthavenvervoer kevin 🚖. Consumentenonderzoek uit 2019 van retailconsultancybureau Q&A wijst uit dat het enige waar Action volgens klanten echt in uitblinkt de prijs is
Er winkelen tegenwoordig meer hoog- dan laagopgeleiden bij de ActionStilaan is Action een echte volkswinkel geworden (luchthavenvervoer eindhoven). Maar het Nederlandse volk kon toch al prima bij de HEMA terecht? HEMA is bijna een eeuw oud. Een vertrouwd gezicht in elke winkelstraat, met een breed assortiment van huismerkproducten die zijn ontworpen volgens de ‘Hollandse eenvoud’-school
Eenheidsprijzen. chauffeur luchthavenvervoer. Een insider vertelt dat HEMA flinke concurrentie van Action voelt. En in die strijd verloor HEMA iets van haar eigenheid. Het bewijs daarvoor vinden we gewoon in de schappen, op winkelbezoek bij HEMA in Almere. Bij de leesbrillen bij de ingang is het gelijk mis, ziet de insider, die een uitgebreid CV in de retailsector heeft
Die variëteit maakt de brillen onnodig duur, want HEMA koopt dan per briltype minder groot in. We zien hetzelfde probleem bij de handdoeken en T-shirts. Foto: Erna FaustVia het schap kantoorartikelen (schrijfblok: €2,50) naar de herensokken (zeven paar voor €7). Geen geld, maar ook geen beste kwaliteit: we trekken een sok iets uit elkaar en kunnen er zo doorheen kijken.
Dezelfde winkelstraat in Almere, dezelfde woensdagochtend in december. In twee gangpaden lopen meer klanten dan bij HEMA op twee verdiepingen. We zien een schrijfblok dat in alles hetzelfde is als die van HEMA, maar dan zeventig cent goedkoper geprijsd. luchthavenvervoer antwerpen. Kaarsen, handdoeken, T-shirts; Action verkoopt het allemaal voor een kwart tot een derde minder dan HEMA, blijkens onze steekproef
Actions sokken blijven ondoorzichtig zwart. ‘Anders dan HEMA heeft Action het assortiment én de bedrijfsstructuur simpel gehouden,’ analyseert de insider. ‘En simpel betekent: goedkoop.’ Hij doelt onder meer hier op: in alle Action-winkels, in binnen- en buitenland, is het assortiment voor negentig procent hetzelfde (luchthavenvervoer flibco). Zo kan Action groot en dus goedkoop inkopen
Geen handdoeken in drie verschillende kwaliteiten; handdoeken. Hij pakt een glimmende theepot uit een schap. ‘Kijk, Ãk heb er niets mee. Ik ontdek ook geen enkele lijn in Actions producten, het is een ratjetoe. HEMA heeft een eigen stijl, een eigen productontwerp. Dat is klanten wel iets waard, maar geen dertig procent.’Natuurlijk zit er een spanning tussen kwaliteit en de laagste prijsMaar het is hier wel wat minder prettig winkelen dan in HEMA, toch? ‘Ja, maar geloof mij maar: dat is iedereen vergeten als ze naar huis lopen met een volle tas spullen waar ze twaalf euro voor hebben afgerekend.’ Neuromarketeer Zuidgeest onderschrijft die theorie.
En we zijn blij verrast hoe weinig we ervoor hoeven te betalen. luchthavenvervoer oost vlaanderen. (Actions vroegere motto: ‘Meer dan je verwacht voor minder dan je je kunt voorstellen (Luchthavenvervoer Parijs-Orly).’ Het ongeloof staat nog steeds op de gezichten van de mensen die staan afgebeeld op gevels van Action-winkels.) Maar zijn we nog steeds blij met onze aankopen als we ze in gebruik nemen? Zijn Actions producten goed, en niet alleen goedkoop? Van der Laan: “De laagste prijs betalen is bij ons een gegeven
Natuurlijk is dat lastig, er zit spanning tussen. Maar de laagste prijs betekent bij ons niet de laagste kwaliteit.â€â€œSoms gaat er iets mis,†gaat Van der Laan verder. “We werken snel, zo ook onze inkopers en leveranciers. In 2019 verkochten we een bepaald model tuinstoel. Van elke honderd die we verkochten, kregen we er tien retour.
Als zoiets gebeurt, dan gaan we direct samen met onze leverancier aan de slag om te kijken hoe dat kan en hoe we het kunnen herstellen. Het jaar daarop hadden we een betere tuinstoel.â€Van der Laan weet ook wel dat Action onder sommige klanten de reputatie heeft spullen van matige kwaliteit te verkopen.
Ik wil niet de baas zijn van een bedrijf dat slechte producten verkoopt.â€Foto: Erna Faust - luchthavenvervoer tervurenVolgens Action is de kwaliteit van het assortiment in elk geval beter dan vorig jaar. Er zijn minder klachten van klanten, minder terugroepacties vanwege kwaliteitsproblemen en minder kwaliteitstests waar een product een onvoldoende scoorde. Action heeft in de afgelopen vijf jaar naar eigen zeggen geïnvesteerd in de kwaliteit van haar producten
Het is de vraag of het de klant echt wat kan schelen als Actions handzaag (€2,99) niet langer dan één timmerklus meegaat. Waarschijnlijk niet. Voor die prijs kun je dezelfde zaag misschien wel drie keer opnieuw kopen voordat je op de kosten komt van een kwaliteitszaag - luchthavenvervoer. In ons brein vindt bovendien de post-purchase rationalization plaats, merkt neuromarketeer Zuidgeest op
Omdat je je van dat eerste veel slechter gaat gaat voelen, kiest je brein vaker voor die tweede denkrichting - luchthavenvervoer vosstraat deurne.’In de enqûete van Q&A in 2019 scoort Action vier van de vijf sterren op het onderdeel ‘retentie’ (hoe waarschijnlijk is het dat je de producten die je kan kopen bij Action, de eerstvolgende keer weer bij Action gaat kopen?)
We denken er dus in de winkel niet over na, en ook niet als een aankoop tegenvalt. Toch is het goed om je eens af te vragen: is er iets of iemand die de prijs betaalt voor de lage prijzen die Ãk betaal? Krijgt de Chinese fabrieksarbeider die Actions zaklampen (€0,99) in elkaar draait fatsoenlijk betaald, en kan hij of zij veilig werken? Lijdt onze planeet onder ons koopgedrag, onder Actions inkoopgedrag? Stuwt Action, samen met andere prijsvechters, onze drang om steeds maar weer te kopen, spullen die we lang niet altijd nodig hebben? Daarvoor moeten we eerst kijken naar de herkomst van Actions producten.
Daarnaast letten ze goed op wat de concurrent verkoopt. Van der Laan, met een vaas in z’n hand bij wijze van voorbeeld: “Misschien hebben we deze vaas wel eerst bij een concurrent gezien, met een prijskaartje erbij van €6,95. Dan gaan we met die vaas naar onze leverancier en vragen we: kun je dit maken? Deze dikte, deze vorm, maar dan voor €2?†Foto: Erna Faust - goedkoop luchthavenvervoer sint-niklaasOverigens koopt bijvoorbeeld ook Blokker veel in in Azië
Zoals gebruikelijk voor grote bedrijven die veel van hun waar in China laten maken, eist Action van de fabrieken waarmee het werkt dat zij Actions ‘ethisch inkoopbeleid’ onderschrijven (Luchthavenvervoer Charleroi). Daarin staat vastgelegd dat in de fabriek geen kinderen werken en arbeiders een eerlijk loon krijgen, veilig hun werk kunnen doen en en geen buitensporig lange dagen maken
Wat Action verstaat onder een ‘eerlijk loon’ is een loon dat ten minste voldoende is voor een fabrieksarbeider om in zijn basisbehoeften te voorzien, plus wat extra’s. Dat wordt ook wel een ‘leefbaar loon’ genoemd (luchthavenvervoer geronimo). Het loon moet daarnaast - uiteraard - voldoen aan plaatselijke wetgeving en marktconform zijn. Volgens de recentste overheidscijfers verdient een Chinese fabrieksarbeider gemiddeld rond de vier euro per uur
In 2019 vonden er 377 controles plaats. In twee verschillende fabrieken werd op een onaangekondigde controle kinderarbeid ontdekt. Het ging om kinderen van vijftien jaar die in de zomervakantie verpakkingswerk deden. In 24 andere fabrieken (6%) waren ook problemen, variërend van fabrieksarbeiders die te weinig rustdagen hadden tot geblokkeerde nooduitgangen, wat levensgevaarlijk kan zijn.
Een woordvoerder zegt dat er ook verbeterplannen zijn opgesteld met de twee fabrieken waar kinderen werkten, maar dat verbetering uitbleef en dus uiteindelijk de samenwerking werd verbroken. “Nadat we deze gevallen ontdekten in 2019 hebben we alle leveranciers aangeschreven (luchthavenvervoer innsbruck). We hebben webinars georganiseerd om hen te wijzen op hun verantwoordelijkheid hieromtrent
Er zijn vorig jaar geen gevallen van kinderarbeid ontdekt. Om uit te vinden hoe en in hoeverre de planeet lijdt onder ons koopjesjagen doen we eerst zelf wat inkopen bij Action. We kopen huisraad, feestelijkheden en speelgoed. Het is weleens anders geweest, maar in de meeste schappen zien we een mix van duurzaam ogende producten en minder duurzame.
Het gangpad plastic Paashazen en -eieren laten we links liggen. Sinds 2019 kunnen we in jaarverslagen over Actions duurzaamheidsambities lezen. Dat jaar worden die ambities voor het eerst concreet en openbaar gemaakt - luchthavenvervoer riga. Daarmee arriveert Action zogezegd wat laat op het feestje van verduurzamende winkeliers. Maar Action heeft zijn zelfopgelegde tussentijdse doelen wel ruimschoots behaald
Het resultaat is 60%. Veertig procent van al het katoen dat Action inkoopt moest in 2020 afkomstig zijn uit meer duurzame bronnen. Resultaat: 76%. In 2025 moet al Actions hout en katoen meer duurzaam gewonnen zijn. Action-directeur Sander van der Laan zegt “goed op weg†te zijn, maar ook “elk jaar meer†te willen doen op dit vlak.
Drost maakt milieuimpactanalyses voor bedrijven. Elke fase in de levenscyclus van een product wordt onderzocht en de impact ervan becijferd in euro’s. Van materiaalwinning en productie tot transport, gebruik en afvalverwerking. Dezelfde producten houden we voor de camera in een videogesprek met Michel Scholte, mede-oprichter en -directeur van True Price, dat een rekenmethode heeft ontwikkeld om ‘externe kosten’ te berekenen van producten (ook wel: verborgen kosten).
Dat moeten we even uitleggen met een voorbeeld (luchthavenvervoer omgeving geel). De meeste plastic wordt gemaakt van aardolie, een fossiele brandstof. Eenmaal gebruikt krijg je dat nooit meer terug. Bij de productie van plastic producten en bij het verschepen ervan komen broeikasgassen en fijnstoffen vrij. Beide zijn schadelijk voor mens en milieu. Dat leidt tot extra zorgkosten en kosten voor het afremmen van klimaatverandering en het herstellen van problemen die als gevolg daarvan ontstaan
Zo'n lichtzwaard... Echt een troep-product. Niemand heeft het nodig. Het bonnetje gaat verder. Als zo’n plastic lichtzwaard stuk is of we ermee uitgespeeld zijn, gooien we het weg. In Nederland wordt maar vijftien procent van het plastic afval gerecycled, de rest belandt op een afvalhoop die wordt verbrand. Een deel belandt in het milieu en vormt in rivieren en zeeën een plasticsoep, wat de samenleving wereldwijd zes tot negentien miljard dollar per jaar kost volgens berekeningen van Deloitte en The Ocean Cleanup.
Latest Posts
Direct Taxi 24/7 Luchthavenvervoer Duffel
Sunweb Luchthavenvervoer 2018
Tui.be/luchthavenvervoer